Nie siedź tyle

siedzenie jest szkodliwe

Czy wiedzieliście, że kilka godzin spędzonych z książką w fotelu lub choćby pozornie lekka praca biurowa jest statystycznie częstszym źródłem schorzeń mięśniowo-szkieletowych niż ciężka praca fizyczna?

Długie siedzenie w jednym miejscu obciąża zarówno psychikę, jak i ciało – zwiększa ryzyko poważnych chorób, m.in. nadciśnienia tętniczego, cukrzycy typu 2, choroby zwyrodnieniowej stawów. 4 godziny spędzone bez przerwy w pozycji siedzącej, redukują o 90% wydzielanie Lp(a) – jednej z kluczowych lipoprotein. Ten związek chemiczny redukuje szanse na zapadnięcie na chorobę niedokrwienną serca. Należy pamiętać również, że (pomimo iż najczęściej wygodna!) pozycja siedząca, jest najgorszą pozycją naszego ciała i najbardziej obciążającą kręgosłup. Nie jesteśmy jednak skazani na problemy zdrowotne. Oto kilka łatwych sposobów, jak im zapobiegać:

1.Utrzymuj prawidłową pozycję – nie garb się, nie wyciągaj zbytnio głowy do przodu, nie pochylaj się nad biurkiem.
2.Poprzeciągaj się na przemian prostuj i zginaj stopy, kręć nimi kółeczka, a stojąc, wspinaj się na palce.
3.Co godzinę zrób sobie krótki spacer, choćby po kawę, poprzeciągaj się. na przemian prostuj i zginaj stopy, kręć nimi kółeczka, a stojąc, wspinaj się na palce.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email będzie niewidoczny

*



Subskrybuj nasz newsletter, aby nie przegapić najlepszych artykułów w serwisie!

Wpisz swój adres email i bądź na bieżąco z nowościami.